21 d’agost del 2012

Carta oberta a Luisa Pastor


Senyora alcaldessa,

Com a veí de Sant Vicent del Raspeig, consistori que vosté dirigeix, m'agradaria fer-li una reflexió sobre els impostos que els ciutadans hi paguem.

Vaig abonar a l'abril la taxa de la recollida de residus sòlids urbans (84,31 €) i l'impost de vehicles de tracció mecànica (63,39 ), 147,70 € en total, per a ser exactes. Ara m'ha arribat l'avís de SUMA de rebut domiciliat amb l'anunci del càrrec, el pròxim 10 de setembre, de l'impost de béns immobles urbans (IBI), que ve amb l'augment del 10%, respecte de l'any passat, anunciat pel seu cap i president del Govern central, el senyor Rajoy. Pagaré 432,73 €. Si sumem els tres rebuts, la xifra arriba als 580,73 €, quasi 600 €, cent mil de les antigues pessetes. I la pregunta és molt clara: no li sembla massa? Jo trobe que són imports desproporcionats, senyora Pastor. Que no visc al passeig de Gràcia de Barcelona, ni a la Gran Via de Madrid ni a la Quinta Avinguda de Nova York, per l'amor de Déu!

Però algú veu normal que paguem 84,31 € de brossa? Però si paga ma mare 36 €, el seu pis té 120 metres quadrats i es troba a Alacant? Si és que per eixa quantitat, és perquè vinga un femater que estiga boníssim, en calçotets, cada dia a ma casa a recollir-la, m'hi faça un streptease i alguna cosa més si vol també...

En temps de crisi, quan les famílies tenen vertaderes dificultats per a arribar a final de mes, cal abaixar els impostos, però el seu partit ha fet justament el contrari. S'ha tornat boig i ha apujat l'IBI, les taxes universitàries, el rebut de la llum (l'1 de gener i l'1 de juliol), l'IVA... Quin desastre!

Atés que ens ha apujat l'IBI, i atés també que com a mesura d'estalvi ha decidit apagar moltíssims fanals de nit, dic jo que allò que s'estalviarà amb aquesta solució, ens ho podria descomptar del pròxim rebut, no? Perquè, és clar, si ens incrementa un 10% l'impost i, damunt, deixa d'il·luminar els carrers quan es fa fosc, què fa amb tots eixos diners que recapta de més enguany amb la pujada i amb els de l'estalvi energètic? Exigisc que ens retorne la diferència de l'estalvi, encara que siguen 5 € per habitatge!

Sempre que em queixe, entre el meu cercle d'amistats, que a Sant Vicent paguem massa impostos (segons una notícia que vaig llegir en el periòdic fa temps, és la localitat de la província d'Alacant amb els impostos més alts), tothom respon: «però està tot molt netet». Damunt. Això faltaria, que no estiga tot netet. Amb el que paguem... Té collons la cosa...

Un consell, alcaldessa. Si no vol que li passe com a Sonia Castedo a Alacant amb les palmeres, faça el favor d'ordenar que les poden urgentment. Si no, haurem de lamentar alguna desgràcia prompte. Jo ja he avisat...

Siga com siga, no em sembla raonable que en una ciutat mitjana de vora 50.000 habitants com Sant Vicent paguem les xifres que he comentat més amunt. No és normal! Sequet però sanet és el lema del poble. Jo el canviaria per PP però lladrets!

Cordialment,
Un veí indignat del carrer de França

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada